Hier volgen enkele tips om u te helpen zo snel mogelijk weer bij uw account te kunnen.
Probeer eerst de eenvoudige oplossing: weet u uw wachtwoord nog wel, maar werkt het niet, controleer dan of Caps Lock is uitgeschakeld en of uw e-mailadres goed is gespeld.
Uw wachtwoord opnieuw instellen
Als u uw wachtwoord bent vergeten, volgt u deze stappen om weer bij uw account te kunnen.
Ga naar de pagina Wachtwoord opnieuw instellen.
Kies de reden waarom u uw wachtwoord opnieuw moet instellen en klik op Volgende.
Voer het e-mailadres in waarmee u uw Microsoft-account hebt gemaakt. Dit kan een e-mailadres in het Microsoft-domein, zoals hotmail.com of outlook.com, of een ander e-mailadres zijn.
Voer de tekens in die u op het scherm ziet (zo weten we dat u geen robot bent) en klik op Volgende.
Als u beveiligingsgegevens aan uw account hebt toegevoegd, verzenden we een eenmalige code naar het alternatieve telefoonnummer of e-mailadres dat u ons hebt gegeven. Nadat u die code in het volgende scherm hebt ingevoerd, kunt u een nieuw wachtwoord instellen.
Als een nieuw wachtwoord instellen niet helpt
Soms kan het wijzigen van instellingen in uw account van invloed zijn op hoe u zich aanmeldt, en heeft het opnieuw instellen van een wachtwoord geen effect. Controleer of een van de onderstaande scenario's op u van toepassing is.
Als u geen beveiligingscode kunt ontvangen
Als u geen beveiligingsgegevens (alternatief telefoonnummer of e-mailadres) hebt of er niet bij kunt, klikt u op Ik heb geen code gekregen wanneer u bij het aanmelden om een code wordt gevraagd of op Ik heb hier geen toegang toe wanneer u uw wachtwoord opnieuw instelt. Volg dan de instructies.
Mogelijk wordt u gevraagd om een lijst met beveiligingsvragen in te vullen. U kunt bijvoorbeeld worden gevraagd naar over onderwerpregels van e-mails die u onlangs vanaf uw account hebt verzonden, uw geboortedatum, creditcardinfo en andere details die alleen u kent. U hoeft niet elk antwoord te weten en het is geen probleem als u niet het precieze antwoord weet, maar in de buurt zit. Het kan zijn dat u 30 dagen moet wachten voordat u weer volledige toegang krijgt tot uw account. Meer informatie over beveiligingsgegevens en beveiligingscodes.
Als uw profiel tijdelijk is geblokkeerd
Als u een bericht hebt gezien dat uw profiel tijdelijk is geblokkeerd, hebben we mogelijk een van de volgende zaken geconstateerd: spam, frauduleus gebruik van uw account of inhoud die onze Gebruiksrechtovereenkomst schendt. Meer informatie over het bericht Account tijdelijk onderbroken.
Als u onlangs verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld
Als u onlangs verificatie in twee stappen hebt ingeschakeld voor extra beveiliging, zullen sommige apps en apparaten aangeven dat uw wachtwoord onjuist is, omdat deze nog niet zijn bijgewerkt om te vragen om een beveiligingscode. In plaats van uw reguliere wachtwoord moet u een app-wachtwoord gebruiken. Meer informatie over App-wachtwoorden en verificatie in twee stappen.
Bron: Microsoft Support